Glöm galet dieter

ByMoncler Jackor

Glöm galet dieter

Glöm galet dieter

Efter alla överindulgences under hela säsongen, ett nytt år brukar medföra det resolutioner relaterade till hälsosam kost.

Faddieter och olika viktminskningstillskott kommer med lovande påståenden som kan vara frestande, så många människor vänder sig till dessa typer av korrigeringar i hopp om att snabbt gå ner i vikt. Som ett resultat kan de i första hand gå ner i vikt, men eftersom de inte gör en hållbar livsstilförändring, hamnar de slutligen få tillbaka all den vikt de hade förlorat och ibland mer.

Syfta för tre balanserade måltider per dag. Hur vet du om din måltid är balanserad? En enkel tumregel gäller att fylla hälften av din tallrik med grönsaker, ett fjärdedel med protein och det andra kvartalet med korn eller stärkelse, med en valfri servering av frukt eller mjölk och alternativ. Om dina måltider är balanserade kommer du att vara mindre benägna att kräva mat av typen mat hela dagen eller kvällen. Måltider måste inte vara komplicerade för att betraktas som hälsosamma och balanserade. Till exempel, Kyckling Fajita receptet nedan är en 30 minuters måltid som hela familjen kan njuta av. Servera med en salladsalat och vanlig grekisk yoghurt för toppning. Om du tittar på ditt natriumintag, minska antalet salsor du använder.

Drick vatten. Ibland misstar vi törst efter hunger! Syfte för åtta koppar kalorifria drycker per dag för att hålla sig välhydrerade (och utan att lägga till extra kalorier och socker).

Målplanering och prep är nyckel. Ta dig tid att bli organiserade och planera enligt den friska plattformsmodellen för att säkerställa att du balanserar dina måltider och ställer in dig själv för framgång. Meal prep hackar inkluderar: hugga eller använda frysta grönsaker och frukt, och batch matlagning proteiner och korn som ägg, kyckling eller ris. Även om du bara tar några minuter på din dag för att förbereda vad du kan, kommer det att spara dig på lång sikt under en upptagen vecka.

Börja röra! Fysisk aktivitet kan inte bara hjälpa till med viktminskning, men kan också göra dig bättre mentalt. Syfte för 150 minuters aktivitet per vecka. Vinteraktiviteter kan omfatta snöskor eller promenader på en plats som lokala vandringsleder eller köpcentra på de isiga eller smutsiga dagarna.

Om du syftar till viktminskning, försök att inte väga dig för ofta. Ett realistiskt viktminskningsmål är ungefär en till två pund per vecka, eftersom du med stor sannolikhet kommer att hålla bort det om du Gå Ner I Vikt Snabbt Piller förlorar i en gradvis takt.

Du kommer sannolikt att lyckas på lång sikt om du börjar med ett par mindre realistiska mål istället för att övergripa hela din diet med drastiska förändringar. Om du har frågor eller vill ha hjälp med att uppnå dina mål, kontakta din Atlantic Superstore dietitian för ett personlig näringsråd eller att registrera dig för en gratis Vikt, Feel Great gruppsession som erbjuds i januari.

Kombinera kyckling, hälften av vitlök, 2 tsk cumin och 1 tsk varje chilipulver och koriander i stor skål; kasta till kappa. Låt stå vid rumstemperatur i 10 minuter.

Värm 2 tsk olja i stor nonstick skillet över medium hög värme. Tillsätt kycklingblandning; koka, rör om ofta tills kyckling inte längre är rosa inuti, ca 5 minuter. Överför till platta. Torka ut stekpannan.

Värme kvar 1 msk olja i samma stekpanna över medium hög värme. Tillsätt rödlök, gulpeppar, rödpeppar och kvarvarande 2 tsk kummin och 1 tsk varje chilipulver och koriander; rör om Gå Ner I Vikt Snabbt Piller stek tills duftande, 1 till 2 Gå Ner ett Kilo I Veckan minuter. Lägg till kvarvarande vitlök; rör om stek 1 minut. Tillsätt 1/4 kopp vatten; rör om tills paprika är mjuka skarpa, 2 till 3 minuter. Rör i bönor; koka tills den är uppvärmd genom.

Återvänd kycklingblandningen till stekpanna. Rör i salsa; bringa till en simmer. Koka, rör om ibland, tills såsen är något tjockare, ca 5 minuter. Rör i gröna lök och koriander. Del kycklingblandningen bland tortillor; vik för att säkra.

About the author

Moncler Jackor administrator