Att tillhandahålla god kundservice är nyckeln till att överleva ekonomin

ByMoncler Jackor

Att tillhandahålla god kundservice är nyckeln till att överleva ekonomin

Att tillhandahålla god kundservice är nyckeln till att överleva ekonomin

Lågkonjunkturen och den senaste semesterkryssningen har medfört ytterligare fokus på den sanna betydelsen av att få god kundservice. Amerikaner är mer försiktiga än någonsin om hur och var de spenderar sina pengar. En ny rapport från Center for Services Leadership vid W. P. Carey School of Business vid Arizona State University avslöjar råd från några av de främsta namnen i affärer om hur man håller kunderna nöjda. ‘Tjänster har blivit en drivkraft i ekonomier runt om i världen, med mindre tillväxt som händer i produkter och tillverkning’, säger Stephen W. Brown, verkställande direktör för Center for Services Leadership (CSL). ‘Det varför vi bildade centrum 1985 som ett svar på de unika utmaningar som företagen står inför på den här arenan. Några av de högsta ledande befattningshavarna från våra medlemsföretag bidrog till denna nya rapport, som är avsedd att vara en riktig guidebok om hur man skapar och levererar värdefulla tjänster och hur man tillhandahåller bra kundservice. ‘Centrets nya rapport’ Forskningsområdena för Science of Service ‘kommer att presenteras i nästa månadens utgåva av den prestigefyllda Journal of Service Research. Rapporten är utformad för att öka både kundnöjdhet och företagsvinster. Det är resultatet av 18 månaders djupintervjuer och undersökningar , inklusive bidrag från mer än 300 chefer och akademiker.

Marriott har bidragit till denna viktiga insats eftersom vi är förpliktade att leverera extraordinära serviceupplevelser för våra gäster, säger Julie Moll, senior vice president för portföljstrategi och forskning vid Marriott International, ett CSL medlemsföretag. ‘Med världen så mycket i flöde måste varumärkesledare omfamna nya tillvägagångssätt för att förstå och leverera konsumentvärden och att bedöma var det är mest meningsfullt att investera. Till exempel med den ökande inverkan som både sociala medier och konsumentrecensioner på Web, varumärkesmarknadsförare har både en utmaning och en möjlighet att se till att levande serviceupplevelse inte bara lever upp till eller överträffar sitt löfte, men är också övertygande och ‘buzzworthy’ nog för att ge ett viralt tryck. ‘

Bland rapportens lokaler är att ‘alla företag är serviceföretag’ och att tjänster dominerar ekonomierna i de avancerade länderna. Som ett resultat av detta kräver regeringar, akademiska institutioner och företag ett ökat fokus på tjänsteforskningen för att styra och stödja nya affärsmodeller.

‘Under de senaste 10 till 15 åren har det ökat förtroendet för serviceaffärsintäkter inom produktbaserade företag som Boeing’, säger Joe Shaheen, chef för försvars- och regeringstjänsten av Boeing, ett CSL medlemsföretag. ‘Kombinationen av den ansträngda marknaden och de ekonomiska förutsättningarna har gett företagen den unika möjligheten att engagera sig och anpassa sig, utnyttja sin nuvarande kapacitet och fokusera på utformningen av kundcentrerade servicelösningar för befintliga och nya kunder. Denna rapport kommer vid exakt rätt tidpunkt för att hjälpa till med dessa ansträngningar. ‘Dela ut denna artikel.

About the author

Moncler Jackor administrator