Mindful sätt att slå festlig stress

ByMoncler Jackor

Mindful sätt att slå festlig stress

Mindful sätt att slå festlig stress

Jul är förmodligen en av de lyckligaste tiderna på året men vad med all planering, utgifter och socialisering kan det också vara en av de mest stressande. Här pratar vi med mindfulness expert John Lingley, som ger låga ner på avslappnande tekniker du kan använda för att slå den festliga stressen.

1. Försök med uppmärksam äta Hitta dig själv ständigt på dina fötter under nedräkningen till jul? Ta regelbundna raster och ta in dina favorittips för att sänka dina stressnivåer.

‘Tricket är att äta medvetet, föreställa dig att du bara har landat på jorden från en annan planet, och har aldrig sett detta speciella mellanmål tidigare. Undersök den noggrant, märk lukten och tugga medvetet och svälja maten. Att fokusera på de njutbara förnimmelserna kommer att öka känslan av avkoppling, samtidigt som du sänker spänningen också. ‘

ANNONSERA HÄRIGEN LÄSNING NEDAN

2. Antag 5 5 5-tekniken Om du känner att ditt sinne vrålar på miljon miles en timme när du slår på butikerna, är 5 5 5-tekniken ett bra sätt att ta dig tillbaka till nuet.

‘Bara bli medveten om fem saker du kan se, fem saker du kan höra och fem saker som kommer i kontakt med din kropp. Den lugnande tekniken kommer snart att ta dig ur dina tankar och låta dig känna dig mer positiv om alla Går Man Ner I Vikt de presenter du behöver att köpa.’

3. Öva ‘släppa’ De flesta av oss tycker att stora folkmassor är stressiga, men Viktminskning Tabletter John säger att nyckeln till att hålla sig lugn är att ‘släppa’ några dömliga tankar som dyker upp i ditt huvud medan du är ute och om.

‘Observera negativa tankar som’ Jag kan inte stå folkmassor ‘, som ett opartiskt vittne. Genom att vara medveten om de negativa tankarna, kommer du att stoppa dina spiraler utan kontroll och undvika en försmältning i julen. ‘

4. Ta itu med svåra känslor huvudet på att spendera för mycket tid med knepiga lagar, föräldrar eller syskon kan ge alla slags svåra känslor till ytan. Lingley rekommenderar en mindfulness-teknik för att identifiera dessa känslor som uppstår inom dig, istället för att ignorera dem.

‘Är din svärmor störande igen? Eller är din pappa övertygande? Identifiera några besvärliga känslor genom att säga’ Jag har en känsla av ilska som uppstår ‘, eller’ Jag kan känna irritation. ‘Detta kommer att hjälpa till att stoppa svåra känslor från att gå okontrollat och ett uppvärmt argument eskalerande. ‘

5. Andas Navigera de maniska julmassorna kan snabbt öka dina stressnivåer. När du känner din hjärtfrekvens börjar stiga, rekommenderar Lingley ett snabbt mindfulness-trick som medger medvetenhet om din andning.

‘Ta dig in i zonen genom att fokusera på bröstets stigande och fallande, under andetag och ut andning. Du kommer snart att känna dig lugn och insamlad, även i alla festliga shoppingfenier.’

6. Lyssna på lugnande musik Inget slår en avkopplande spellista som hjälper dig att hålla dig lugn under julpreparaten. Men om du verkligen vill komma i ett avslappnat humör, se till att du lyssnar på lugnande musikgenrer.

‘Lägg till lite avkopplande pianomusik eller instrumentala kinesiska spår på din spellista. Lugnande naturspår eller förtrollad skogsmusik kan vara bra för att lindra stress medan du är ute och köra sista minuten ärenden eller lagar en stor familjemjöl.’

7. Acceptera situationenHata alla svåra långa köer, trafikstockningar och maniska preparat fram till jul? Enligt Lingley kommer mycket av stressen från att önska att sakerna var olika.

‘Istället för att internt klaga på dig själv, försök att upprepa mantraen,’ Det är vad det är! ‘Att acceptera och överge situationen gör det mycket mer tålamod, och inte hälften så stressande som du ursprungligen trodde.’

För mer användbara festliga tips, besök vår julkollektion.

Materialen på denna webbplats är inte på något sätt avsedda att ersätta professionell vård, rådgivning, diagnos eller behandling av en läkare. Webbplatsen har inga svar på alla problem. Svar på specifika problem kanske inte gäller för alla. Om du märker medicinska symtom eller känner dig sjuk, bör du kontakta din läkare Gå Ner I Vikt Snabbt för ytterligare information, se våra användarvillkor.

NetDoctor är en publikation av Hearst Magazines UK som är handelsnamn för The National Magazine Company Ltd, 72 Broadwick Street, London, W1F 9EP. Registrerad i England 112955. NetDoctor, en del av Hearst UK Wellbeing Network.

About the author

Moncler Jackor administrator