MINI Countryman PHEV

ByMoncler Jackor

MINI Countryman PHEV

MINI Countryman PHEV

Utanför sin komfortzon kan vårt MINI vara bristfälligt, men spela till dess styrkor och belöningarna är uppenbara. Eller Gå Ner I Vikt På En Vecka du kan få det på en flygplats och slänga den på semester med dig. Det kan inte vara meningsfullt, men vissa människor gör Går Man Ner I Vikt det för att rädda ett par quid i skatt. Vår MINI Countryman hybrid inbegriper också kompromisser för att minska räkningarna men de är kompromisser värda att göra. Bäst hybridbilar till saluCompany bilanvändare betalar Benefit In Kind (BiK) skatt baserad på fordonets utsläpp, och MINI har en mycket låg officiell siffra på 49g / km. Högre skattebetalare kan spara 292 per månad jämfört med dem som väljer dieselversionen. Bild 3 av 22Granted, de senaste kylförhållandena påverkar hela elområdet. även med noggrann körning har vi inte sett mer än cirka 16 miles på full laddning. Men den elektrifierade ALL4 Countryman har ett knep uppe på ärmen. Bensinmotorn driver framhjulen och e-motorn driver armarna, så det finns en överraskande dragnivå utan bristerna i ett normalt fyrhjulsdrivsystem. Detta bidrog till att snö föll kring mitt lantliga Hertfordshire hem inte så länge sedan, och medan upprättandet inte är det mest mottagliga, visar det att det finns mer till MINI än bara revisorvänliga kostnader. Första rapport: MINI Countryman PHEV Image 6 av 22As pluggen i hybrid MINI Countryman PHEV ansluter sig till vår flotta, vi anser att det är tveksamt att ha två bränslekällor. Tre decennier sedan var en av de mest minnesvärda annonserna på TV för Wash Go. En glad catchline frågade oss varför vi trodde det var nödvändigt att ta två flaskor i duschen när bara en skulle göra. Om åttiotalet tech gjorde det möjligt för oss att kombinera schampo och balsam i en, så är det ett bakåt steg som vår nya MINI Countryman PHEV behöver två typer av bränsle? Är det ett besvär eller ett bra förskott? Den frågan har oss lite skum. Det är ingen tvekan om att tekniken är smart. MINI har Gå Ner I Vikt På En Vecka kombinerat en 1,5 liter bensin tre cylinder fram och en 87bhp elektrisk motor bak, tillsammans producerar de en betydande 221bhp. Det finns den extra fördelen med fyrhjulsdrift, potential för stor ekonomi och tyst, ren EV-körning när du är i stan. Systemet fungerar sömlöst och blinkar nästan omärkligt mellan lägena, du måste kontrollera bilens byggnad i bildskärmen för att se var din framdrivning kommer ifrån. När MINI ställs in i sportläge när batteriet är laddat betyder det att det är riktigt livligt också, särskilt vid lägre hastigheter. Det kommer att finnas några bilar som kan slå MINI från stillastående, eftersom bensinmotorn startar snabbt och kommer till Elmotorns hjälp, vilket gör slotting i luckor i trafiken easy.Making det mesta av prestandan slår effektiviteten. Den elektriska delen fungerar bara bra om batteriet är laddat och det betyder att du kopplar in det i slutet av varje resa. Fyllning med el är mycket billigare än att fylla på bensin, så vi kopplar in MINI vid varje tillfälle. Eftersom jag har hylsor hemma och vanligtvis kan hitta en laddpunkt i Auto Express-parkeringsplatsen betyder det MINI får sitt batteri fyllt upp två gånger om dagen. Det här systemet innebär att motorn endast används vid några korsningar på motorvägen och i slutet av resan när batteriet är oundvikligt uttömt. Med denna rutin (och några längre resor mellan ) Det betyder att MINI är medeltal 53,1mpg. Det är ganska imponerande för en bil med 221bhp. Så långt så bra, men det är inte allt rosigt. För en början är det en rimlig mängd ansträngningar som kopplar kablarna i slutet av varje resa. Eftersom MINI bara klarar 15 till 20 miles på EV-kraften ensam behöver du fylla upp även efter att ha blivit upptagen till butikerna.

About the author

Moncler Jackor administrator